Skolepatrulje

Skolepatrulje på Hedegårdsskolen.

Hedegårdsskolen består af ca. 20 elever fra 8. årgang evt. suppleret med elever fra 7. årgang.

Skolepatruljens opgave består i at hjælpe og bistå elever og andre med at komme sikkert over Nordens Álle, på en måde så trafikken kommer til at løbe så glat som muligt for alle parter.

Skolepatruljen står ved de to overgange fra 7.50 til 8.05, hvor trafikken til og fra skolen er størst. For at sikre det bedste flow i trafikken, beder vi alle om at følge skolepatruljens anvisninger. Dvs. at alle fodgængere og cyklister der ønsker at krydse Nordens Álle benytter de to fodgængerfelter og følger skolepatruljens anvisninger. Ligeledes beder vi alle bilister om at være agtpågivende og holde tilbage for fodgængere.

I det daglige arbejder møder skolepatruljen heldigvis kun forståelse og smil fra alle trafikanter, både gående og kørende. Det håber vi også vil være tilfældet i fremtiden.

Skolepatruljen består af frivillige elever, som ønsker at gøre en forskel for deres skolekammerater, store som små. Det er derfor vigtigt, at alle husker på dette, og møder dem med et smil og et hej, det gør deres arbejde så meget lettere.

Vi rekrutterer ny skolepatruljer i maj måned, hvor alle kommende 8. klasses elever får mulighed for at tilmelde sig. Derefter får de nye patruljemedlemmer en grundig teoretisk- og praktisk uddannelse efterfulgt af en uge praktik hos den afgående skolepatrulje.

I løbet af skoleåret vil der være dage, hvor 8. klasserne er ude af huset. I disse tilfælde vil der på Intra/Aula blive informeret om den manglende skolepatrulje.

Har du spørgsmål eller kommentarer til skolepatruljen kan du kontakte skolens kontor eller skrive til Jon Vestergaard på Intra/Aula.

Tak fordi I tager så godt imod skolepatruljen.

Jon Vestergaard

Skolepatruljekoordinator.