Mediepatrulje

Mediepatruljen
Skal hjælpe deres lærere med IT-problemer af forskellig art. De skal undervise andre elever i anvendelsen af bl.a. Office 365, Minecraft og mange andre teknologier. Desuden skal de høste personlig erfaring ved at træde frem foran andre og vise, hvad de kan. Dette sker oftest i grupper på 2-5 elever.

På biblioteket kan man i udvalgte frikvarterer støde på medlemmer af skolens Mediepatrulje. Mediepatruljen består af ca. 20 elever fra 4. til 7. klassetrin, der frivilligt hjælper lærere og klassekammerater med at løse IT-problemer og med at udvide kendskabet til IT og andre teknologier.

Overskud til at lære fra sig
Mediepatruljen er et relativt nyt koncept på Hedegårdsskolen. Eleverne deltager jævnligt i workshops for at blive bedre, så det med at stå frem foran klassekammeraterne og undervise dem i ny teknologi bliver ikke noget problem.

Eleverne er vildt dygtige
Vi prøver at gøre brug af elevernes IT-kompetencer, når en lærer oplever IT-udfordringer før, under eller efter undervisningen. For det andet har elev-til-elev- og elev-til-lærer-interaktionen et indbygget udviklingsperspektiv for den enkelte elev.
Udover hjælpetimerne i skoletiden er medlemmer af Mediepatruljen, med støtte fra skolen, i gang med at arrangere eftermiddagscaféer, hvor man kan hygge sig med andre, der interesserer sig for IT. Mediepatruljen er altid klar til at hjælpe ude i klasserne når der er behov, og eleverne elsker at komme ud i klasserne.